UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
05
Kwietnia 2019
piątek
godz. 19:00
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
plac Wolności 1, Wrocław
Recital fortepianowy Ewy Pobłockiej
Wykonawcy:

Ewa Pobłocka – fortepian

Program:

J.S. Bach Das Wohltemperierte Klavier I BWV 846–869

Ewa Pobłocka / fot. archiwum artystki

Gwiazdą kolejnego wieczoru w Narodowym Forum Muzyki będzie Ewa Pobłocka – jedna z najbardziej wyrazistych postaci polskiej pianistyki, laureatka X edycji Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Ciesząca się międzynarodowym uznaniem krytyki i publiczności Ewa Pobłocka niewątpliwie należy dziś do najbardziej znaczących postaci polskiej sceny muzycznej. Artystka naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku pięciu lat, a zadebiutowała już jako trzynastolatka, występując w duecie ze swoją matką – cenioną śpiewaczką Zofią Janukowicz-Pobłocką. Rozwijającej się karierze młodej pianistki towarzyszyła dalsza nauka. Studia muzyczne Ewa Pobłocka ukończyła dyplomem z wyróżnieniem, stając się wkrótce jedną z najsłynniejszych absolwentek Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Gdańsku (obecnie Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki). Na rozwój kariery Pobłockiej wpływ miały znaczące sukcesy w prestiżowych konkursach pianistycznych. Dziś artystka sama zasiada w jury licznych wydarzeń muzycznych. Jest również cenionym pedagogiem – prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, dzieli się swym doświadczeniem także podczas licznych kursów mistrzowskich (m.in. w Kanadzie, Japonii, Chinach czy Norwegii). Różnorodna dyskografia i bogaty dorobek koncertowy ukazują Pobłocką jako artystkę o niezwykle szerokich zainteresowaniach repertuarowych. Pianistka wielokrotnie dowiodła, że doskonale odnajduje się w roli interpretatorki zarówno muzyki poprzednich epok, jak i dzieł współczesnych. Szczególne miejsce zajmuje w jej działalności muzyka polska. Dokonała szeregu prawykonań i premierowych nagrań utworów rodzimych twórców współczesnych: Andrzeja Panufnika, Witolda Lutosławskiego, Pawła Szymańskiego i Pawła Mykietyna.

W wykonaniu Pobłockiej usłyszymy tym razem kompozycje zawarte w pierwszym tomie słynnego Das Wohltemperierte Klavier autorstwa Johanna Sebastiana Bacha. Wspomniane dzieło należy do obszernego, dwuczęściowego cyklu preludiów i fug. Każda część zawiera 24 pary utworów skomponowanych w kolejnych tonacjach durowych i molowych ułożonych w szeregu chromatycznym, począwszy od C-dur, a skończywszy na h-moll. Momenty powstania obu części cyklu dzielą aż 22 lata. Pierwsza została skomponowana w 1722 roku, na co wskazuje notatka sporządzona na Bachowskim autografie, zatytułowanym Wohltemperierts Klavier. W przypadku daty ukończenia drugiego tomu musimy wierzyć na słowo niejakiemu Schwenckemu – to on skopiował zaginiony później rękopis Dwudziestu czterech nowych preludiów i fug. Całe dzieło w założeniu miało być materiałem pedagogicznym dla kształcącej się młodzieży, a w szczególności nieco bardziej zaawansowanych adeptów sztuki muzycznej. Założenie to sprawdziło się, gdyż do dziś utwory te towarzyszą pianistom na różnych szczeblach edukacji. Zawarte w zbiorze utwory ukazują mistrzowskie opanowanie przez Bacha tajników kontrapunktu – niezwykle trudnej, wymagającej matematycznej precyzji, sztuki komponowania skomplikowanych dzieł polifonicznych. Utwory z cyklu stają się w efekcie doskonałym materiałem ćwiczeniowym nie tylko dla pianistów, lecz także dla kompozytorów.

NFM dla rodziców:
Cennik:
Typy miejsc Dostępność Rodzaj biletów Ceny
Strefa I - poziom -1 Brak
  • Bilet VIP
70 PLN
Strefa II - poziom -1 Brak
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
50 PLN
35 PLN
15 PLN
Strefa II - poziom 0 Dostępne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
50 PLN
35 PLN
15 PLN
Sala Zabaw Ostatnie miejsca
  • NFM dla Rodziców - Sala Zabaw
10 PLN

Podobne wydarzenia

02
marca 2019 | sobota
godz. 17:00
Koncerty kameralne
sala koncertowa dawnej Filharmonii
Sonaty na skrzypce i fortepian
 
Ostatnie miejsca: 22
07
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Silius Trio
 
21
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Stabat Mater
 
28
marca 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Wiosenne melancholie
 
04
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Kameralna
Biała róża
 
25
kwietnia 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna, estrada w odwróceniu
Triumf Miłości
 
09
maja 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Pejzaż bez Ciebie
 
Ostatnie miejsca: 33
15
maja 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Mozart | Missa brevis
Soliści Capella Cracoviensis
30
maja 2019 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Główna
Sonaty skrzypcowe | Bomsori Kim i Rafał Blechacz
 
09
czerwca 2019 | niedziela
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Sonaty kreutzerowskie
 
19
czerwca 2019 | środa
godz. 19:00
Koncerty kameralne
NFM, Sala Czerwona
Jedyne takie trio
 

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie